Dia Internacional de les Muntanyes

Descarregar Pdf

El 20 de desembre de 2002 l'Assemblea General de les Nacions Unides decideix declarar l'11 de desembre Dia Internacional de les Muntanyes. Tal  i com diu la mateixa ONU “Gairebé mil milions de persones viuen a les zones muntanyoses, i més de la meitat de la població humana depèn de les muntanyes per a aigua, menjar i energia neta. No obstant això, les muntanyes estan amenaçades pel canvi climàtic, la degradació de la terra, l'explotació i els desastres naturals, amb conseqüències potencialment àmplies i devastadores, tant per a les comunitats de muntanya com per a la resta del món.

En aquest context i en aquest esperit, des del Màster en Gestió d’Àrees de Muntanya recordem avui la importància de les muntanyes al mon i la de les nostres muntanyes tan properes que han estat bressol de la nostra cultura i emmagatzemen reserves biològiques, d’aigua, energia i salut imprescindibles per a la nostra societat. I malgrat tot pateixen limitacions socials i econòmiques derivades de les seves singularitats físiques.

Dia 11 de Desembre de 2018, a la Sala de Juntes del 2on pis del Rectorat de la UdL:

• 16 h. Trobada dels/les caps de Departament de les cinc Universitats organitzadores del Màster en Gestió d'Àrees de Muntanya, junt amb els coordinadors/es de les respectives universitats. Més tard s'afegeixen a la trobada el Director General de Polítiques de Muntanya i del Litoral i el director de l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran, així com la Degana de la Facultat de Lletres.
  • 18 h. Presentació del Dia Internacional de les Muntanyesa càrrec del Sr Albert Alins, Director General de Polítiques de Muntanya i del Litoral de la Generalitat de Catalunya.
  • Conferència del Sr. Xavier Civit, coordinador de relacions interdepartamentals a les Estacions de Muntanya del Departament de Territori i Sostenibilitat: Claus de futur del desenvolupament de les estacions de muntanya (esquí) i la generació de noves activitats al seu entorn.